Vraagbaak


Stel hier uw vraag!Zoeken in de vraagbaak:



< vorige1 ... 256 257 258 259 260 261 volgende >

26-11-2001 00:00, Drijvers
Hallo, Ik ben opzoek bedrijven die kunststof drijvers verkopen, om mijn woonboot te balansen. Ik heb begrepen dat er drijvers zijn van 1 x 1 meter en 50 cm hoog. Aan de onderkant zit een gat, in eerste instantie wordt de drijver gevuld met water éénmaal onder de boot aangebracht wordt er lucht ingepompt.
F

Geef Reactie

  • Reactie 1, 00-00-0000 door M.Timmermans Waterwerken
    in het verleden zijn daar proeven mee gedaan dat was geen succes
  • Reactie 2, 00-00-0000 door M.Timmermans Waterwerken
    Ik wil u wel advies in geven ,maar dan misschien handig daarover telf.contact te hebben ik heb wat meer info.
    nodig over de ark tel.0418-552904
  • Reactie 3, 00-00-0000 door Piet
    Hallo Fred, misschien kun je proberen
    een "kraag" rond de ark aan te leggen.


24-11-2001 11:40, ligplaats
Als ik een boot koop hoe kom ik aan een ligplaats?? en weet iemand hoe duur zo´n ligplaats is??
Alvast bedankt
Dennis

Geef Reactie

  • Reactie 1, 00-00-0000 door Redactie Woonbootplaza
    Helaas moeten we negatief reageren: ga er maar van uit dat het niet mogelijk is een ligplaats te vinden. Op diverse plaatsen op deze site (ook in antwoorden op eerder gestelde vragen) hebben we dat al eerder aangegeven.
    Wat soms nog lukt is het kopen van een "wrak" met legale ligplaats, om vervolgens de oude woonboot te (laten) slopen en te vervangen door de los gekochte of nieuw gebouwde.
    Prijzen van dergelijke "wrakken"zijn afhankelijk van de lokatie maar kunnen fors oplopen.


23-11-2001 15:29, Droogliggen
Ik heb sinds een half jaar een nieuwe woonark, en nu is de diepgang van deze nieuwe boot dieper dan de vorige. Bij laag water heb ik nu een behoorlijke 'puntbelasting', en komt de boot behoorlijk scheef te liggen. Nadeel is dat de bewuste "punt' moeilijk te bereiken is en dat de boot verankerd op zijn plaats ligt.
Weet iemand een soort baggerpomp of een andere oplossing om dit probleem op te lossen?
Nico

Geef Reactie

  • Reactie 1, 00-00-0000 door Redactie Woonbootplaza
    Het beste zal zijn de boot toch van zijn plaats te halen. Puntbelasting is erg slecht voor de woonboot, met name in het geval van een betonnen bak.
    Het weghalen van de verhoging zal afhangen van de aard van het materiaal. Sommigen proberen het met een hogedrukspuit, maar als de bult gevormd wordt door harde grond, zul je alleen het zachte deel eromheen wegspuiten.
    Een ander vaak toegepast trucje is een (sleep)boot met krachtige motor en grote schroef even te laten "malen" voor de verhoging. Anders ontkom je er niet aan een hijskraan met grijper te huren, die de verhoging weghapt. Misschien hebben andere bezoekers nog goede tips?
  • Reactie 2, 00-00-0000 door pruim
    hallo ,ik heb een mini snijkop zuiger, mischien is dat wat. gr pruim bagger techniek


23-11-2001 14:32, Wie heeft er bouwtechnische informatie over woonboten op betoncasco's?
Is er iemand die weet waar we bouwtekeningen van woonboten en betoncasco's en de bewapening daarvan kunnen verkrijgen? Wij willen onze eigen boot bouwen op een betonnen casco en zouden graag bouwtechinsche informatie opdoen. Ook zouden we willen weten wat de beperkingen (wat is de gemiddelde afmeting?) zijn, wat belangrijk is om te weten als je op beton bouwt (waar bijv. de badkamer, hoe het afvoerwater etc), en wat warme-lucht-verwarming precies inhoudt.
Hoe hoog kun je bouwen? Hoe zwaar? Kortom informatie over de bouwtechnische gegevens en berekeningen.
Lars Bramsen

Geef Reactie

  • Reactie 1, 00-00-0000 door Redactie Woonbootplaza
    Je zou het kunnen proberen bij één van de arkenbouwers, maar misschien willen die hun "geheimen" niet prijsgeven. Niet iedereen met verstand van beton kan zomaar een goed casco van een woonark bouwen.
    De beperkingen in afmetingen zijn vaak ook gekoppeld aan de bouwwijze en de bouwplaats (de afmetingen van het dok of maximale afmetingen van de bekisting). Een niet-technische beperking is de toestemming die je krijgt van de beheerder/eigenaars van water en oever.
    Bij afvoer van water moet je rekening houden met de WVO (Wet Verontreiniging Oppelrvlaktewater). Het is (uiterlijk 2005) verboden ongezuiverd afvalwater te lozen. In de meeste gevallen heeft een woonboot een rioleringspomp aan boord, waarmee het afvalwater versneden wordt en weggepompt naar de riolering in de wal.
    Luchtverwarming is een systeem waarbij in een ketel lucht wordt verwarmd die door een ventilator door een stelsel van dikke buizen verplaatst wordt. In iedere ruimte bevinden zich roosters die open of dicht gezet kunnen worden. Er zijn verschillende mogelijkheden voor de ketel, dit kan bijvoorbeeld ook een combiketel zijn. zoals bij een "normale" CV-installatie met water. Kijk even in het menu bij "Zoeken" bij Luchtverwarming.
    Gegevens van bedrijven vind je in het menu bij "Adressen".
    Succes!
  • Reactie 2, 00-00-0000 door Joep G


21-11-2001 20:34, staal of beton
wie kan mij antwoord geven op wat er nu beter is staal of beton wat zijn de voordelen en nadelen?
bart

Geef Reactie

  • Reactie 1, 00-00-0000 door Redactie Woonbootplaza
    Even in het kort:
    Staal heeft (veel) onderhoud nodig. Eens in de ongeveer vijf jaar moet de woonboot uit het water voor schoonmaken, controleren (eventueel repareren) en weer van een nieuwe beschermlaag voorzien. Bijkomend nadeel is dat het vroeger gebruikte teer niet meer gebruikt mag worden. De nu gebruikte teervervangers bieden vaak minder bescherming.
    Nog een nadeel: door toegenomen milieu-eisen hebben veel scheepswerven moeten investeren en hebben andere scheepswerven hun activiteiten moeten beeindigen. Gevolg: prijsverhogingen (o.a. doordat de woonboot grotere afstanden moet afleggen, vaak met hogere sleepkosten).
    Voordeel van beton: de woonboot hoeft niet uit het water, dus heb je lagere onderhoudskosten.
    Een betonnen bak is echter niet geheel onderhoudsvrij. De oudere bakken moeten regelmatig gecontroleerd worden op (haar)scheurtjes. Er is kwaliteitsverschil in (oudere) betonnen bakken. Er zijn gespecialiseerde bedrijven die het beton kunnen repareren. Gegevens daarvan vind je via ons menu "Adressen" bij "Onderhoud".
  • Reactie 2, 00-00-0000 door www.scheepsverf.nl
    De teervervangers op basis van bitumen hebben inderdaad niet de kwaliteit van de koolteer.
    Echter de coatings op basis van chloorrubber en vinyl hebben een veel langere levensduur en zijn gemakkelijker te onderhouden dan koolteer.
    Een stalen casco met een deugdelijk aangebracht 2-comp. epoxy systeem heeft een levensduur van minimaal 20 jaar.
  • Reactie 3, 00-00-0000 door Redactie Woonbootplaza
    We nemen aan dat met die 20 jaar de levensduur van het epoxy systeem bedoeld wordt (en niet die van het casco).


21-11-2001 05:45, aansprakelijkheid van overheids instanties.
Hallo allemaal.

In februari 2000 hebben wij een woonboot in Amsterdam gekocht aan de brouwersgracht. Top plek maar slechte boot. De romp kon na restauratie gebruikt worden voor een nieuw te bouwen woon schip.
Onze architekt heeft een ontwerp gemaakt op basis van de informatie die BBA hem heeft verstrekt. Na 7 maanden wachten telefonisch AFGEKEURD, niet maritiem genoeg.
Alle informatie die wij tot op dat punt ontvangen hebben kregen we alleen omdat wij kontakt zochten met BBA. BBA zoekt nooit zelf kontakt. Ze beweren tot twee keer toe een schrijven te hebben gestuurd naar het woonboot adres. BBA wist dat daar niemand aanwezig was. Zelfs de boot was daar al weg gesleept. De eerste keer ging het om een onvolledige aanvraag. BBA heeft 2 en een halve maand gewacht met het versturen van die brief. Wij hebben hem nooit ontvangen. De tweede keer ging het om de afwijzing van het eerste ontwerp. Weeral verstuurd naar ons boot adres waar dus helemaal geen boot ligt. Idioot gewoon. Tweemaal dezelfde fout maken terwijl duidelijke instructies waren achter gelaten.
Maar goed na die eerste weigering dus met meer specifiek wensen van BBA aan de slag gegaan en weer een aanvraag ingediend in Augustus 2001. Dit maal een volledig nieuw te bouwen boot met gangboorden, stuurhut etc. Een echt schip dus. Daar kon BBA zelf niet over oordelen. Dus moest de commisie historische schepen er bij gehaald worden. Die wisten er geen raad mee en dus werd ook welstand er bij gehaald. De boot was een te principiele afwijken van het huidige beleid. Ook dit werd ons per telefoon mede gedeeld. Wij hebben tot op heden nog steeds geen officiele weigering ontvangen op de eerste en nu dus ook de tweede aanvraag. Wij hebben toen duidelijk werd dat ook het tweede ontwerp niet zou gaan voldoen een derde optie toe willen voegen aan de tweede aanvraag. Deze optie is een gewone luxe motor, dertien in een dozijn. Wel nieuw gebouwd echt een juweeltje maar wel minder woon oppervlak.
Dit keer heeft welstand heeft ons (weeral) telefonisch laten weten dat zij een positief advies uitbrengen over de derde tekening. BBA stond erop dat we alsnog een derde aanvraag indienden anders zou het niet meegenomen worden. Goed dat dus gedaan op nov 9 2001. Weeral NLG355 betaald (voor de derde keer). Inmiddels nog steeds niets gehoord. Gisteren gesproken met Mvr v. Putten ons kontakt persoon bij BBA die beweerd niets te weten. Nogmaals gebeld nu met Mvr. v. Trommelen (BBA advocate). Zij zegt dat de plannen nu bij de buitendienst liggen en dat de plannen ook misschien nog wel naar de commisie historische schepen zal moeten om te bepalen of onze luxe motor nu wel of niet een echt schip is.
De tekeningen die wij gebruikt hebben zijn gemaakt door een scheepswerf op basis van een lijnenplan uit 1927 voor een originele luxe motor. Hebben ze binnen de gemeente amsterdam dan echt niemand die verstand heeft van schepen en een lijnenplan lezen kan? Waar betalen wij dan in godsnaam belasting voor?
BBA weet dat wij deze woning deze zomer nodig hebben, toch is er niemand die de moeite neemt om ons proces wat vlotter te laten verlopen.
Omdat de gemeente zo onduidelijk is geweest in hun richtlijnen hebben wij tot op heden ongeveer NLG100.000 gulden verloren aan onnodige ontwerpen, sloop werkzaamheden, sleepkosten, restauratie van onze oude romp, huis huur etc. Dan nog maar niet te spreken van de emotionele spanningen. Het feit dat we onze kinderen geen behoorlijk huis hebben kunnen geven in deze hele periode. We zijn nu 21 maanden verder sinds wij onze ligplaats kochten aan de Brouwersgracht, zijn verschrikkelijk veel geld lichter en hebben nog steeds geen huis. Deze morgen hebben mijn vrouw en ik besloten om het hele project te verkopen, We trekken het gewoon niet meer. De vraag is nu of we onze investering er nog uit kunnen krijgen?
Heeft iemand enig idee wat we nu nog kunnen doen? We hebben een officiele ligplaats. We hebben het recht om daar een boot neer te leggen. Hoelang kan de gemeente dat tegen houden? Wij zijn er van overtuigd inmiddels dat de gemeente Amsterdam en dan met name BBA ons opzettelijk tegen werkt. Waarom, dat weten we niet? Die mensen zitten vastgeroest in hun Ambtenaren bestaan, hebben een huid zo dik als die van een olifant en hebben geen enkele interesse in het verlenen van de diensten waarvoor ze betaald worden.

Wij horen graag of er eventueel wegen zijn die wij bewandelen kunnen om de gemeente aansprakelijk te stellen voor hun wanordelijk incompetente beleid (indien men al spreken kan van een echt beleid).

Met vriendelijke groeten,

pims (pims@ms59.hinet.net)

pims

Geef Reactie

  • Reactie 1, 00-00-0000 door Redactie Woonbootplaza
    Wat een rampverhaal! Misschien te laat om te adviseren de moed niet op te geven. Heb je hierover al contact gehad met de LWO (Landelijke Woonboten Organisatie)? In het verhaal lijkt in ieder geval niet goed gehandeld te zijn naar de AWB (Algemene Wet Bestuursrecht). Informatie over de LWO vind je op onze pagina "Verenigingen". Je kunt ook informatie inwinnen bij een gespecialiseerde woonbotenadvocaat of -jurist. Adressen vind je op onze pagina "Diversen" bij "Advocaten/juristen". Sterkte!

  • Reactie 2, 00-00-0000 door M. ten Berge
    Wordt lid van LWO en of SBA (Schepen Binnenstad Amsterdam en leg je vraag voor aan een woonbootdeskundige!
    Beiden staan op deze site ergens vermeld.
  • Reactie 3, 00-00-0000 door kees cornelissen
    het rampverhaal is niet compleet. Toen Euroship Services bv zich er mee ging bemoeien is een en ander wel goed gekomen. Tja Wel een luxe motor, waarvan er zeker geen dertien in een dozijn gaan.

    Euroship services heeft na met de gemeente gesproken een ontwerp gemaakt waarvan bij euroship al op voorhand vast stond dat dit goedgekeurd zou worden, en het is uiteindelijk zeker niet minder woonoppervlak dan het oorspronkelijke ontwerp van pims.

    Euroship services kan ook voor U nieuwe schepen ontwerpen, kijk op www.euroshipservices.nl daar staan vele ontwerpen.

    Ook een nieuwe aanvraag indienen praat eerst mt euroship services.
    info@euroshipservices.nl


20-11-2001 19:57, Verzekering
Beste allemaal,

Ik woon sinds een maand of 3 op een woonboot in Groningen. Nu blijkt dat ik mijn inboedelverzekering niet kan behouden aangezien de Aegon geen inboedels verzekerd op een woonboot. De woonboot zelf hoef ik niet te verzekeren, want dat wordt gedaan door mijn huurbaas.

Waar kan ik het beste mijn inboedel verzekeren??. En is daar uberhaupt wel een verzekering voor???



Bij voorbaat dank,
Alwin

Geef Reactie

  • Reactie 1, 00-00-0000 door Redactie Woonbootplaza
    Geen probleem. Kijk even in het menu "Adressen" bij "Verzekeren". Daar vind je gespecialiseerde maatschappijen, die woonboten verzekeren en ook de inboedel.
  • Reactie 2, 00-00-0000 door Maureen
    Vooral niet verzekeren bij een 'gewone' verzekeringsmaatschappij. Deze zijn extreem duur en sluiten bovendien nog allerlei absurde zaken uit van verzekering wanneer je op een boot woont. Wij zijn erg te spreken over De Onderlinge Vriendschap (DOV).
  • Reactie 3, 00-00-0000 door Anoniem
    kijk op deze pagina even wat er staat over woonbotenverzekeren en eigenaren. Check na of jouw eigenaar geen uitsluiting op zijn polis heeft, mocht hij dan affikken door jouw schuld, komt de eigenaar bij jou de schade verhalen


19-11-2001 19:08, woonark gevraagd
Gevraagd: Woonark, +-16 bij 4,0 , betonnen bak( goede staat), mag ietsje langer zijn, opbouw in redelijk tot goede staat, actie-reactie reageer!!! ZONDER LIGPLAATS
Maarten

Geef Reactie

  • Reactie 1, 00-00-0000 door Redactie Woonbootplaza
    Voor dergelijke oproepen verwijzen we naar Woonweb, te vinden via de menukeuze "Te koop".
    Daar heb je de mogelijkheid gratis advertenties (te koop en gevraagd) te plaatsen.
  • Reactie 2, 00-00-0000 door Henk Doornbos
    Mijn woonark met beton bak is te koop. 16.7 x 3.2 m
    In goede staat met alle faciliteiten, dubbel glas, hardhouten kozijnen, CV aardgas, rioolpomp, omloop aan waterzijde e.a. Vr pr 44.500 tel 0182-378302
  • Reactie 3, 00-00-0000 door guido poelstra
    Wij hebben een ark te koop, 16 x 3 mtr. betonnen bak . tel 023-5442240
  • Reactie 4, 00-00-0000 door Anoniem
    ik heb de keuze uit een 6-tal woonboten uit te zoeken en af te halen in delft kosten 5000 euro p. stuk!

    06-21243137
  • Reactie 5, 00-00-0000 door Johan
    aangeb. \'\'woonark\'\' z. ligpl. stalen casco26x4.60x3.50 opb. hout+20x4.10x2.20 ach.stallig onderhoud tel.06-10546893
  • Reactie 6, 00-00-0000 door Johan
    aangeb. \'\'woonark\'\' z. ligpl. stalen casco26x4.60x3.50 opb. hout+20x4.10x2.20 ach.stallig onderhoud tel.06-10546893
  • Reactie 7, 09-09-2008 door ellen de meijer
    Onze ark is te koop: betonnen bak, 16 x 7. 2 verdiepingen boven water. Nét getaxeerd, in goede staat. Alles "erop en eraan": keuken, grote badkamer, hetelucht verwarming, etc. etc. In feite is de ark prima maar wij gaan voor nieuw en hightech. m.vr.gr. Ellen de Meijer


19-11-2001 10:41, vet
Ik ben op zoek naar vet voor de binnenkant van mijn schip. Weet iemand waar ik dit kan krijgen. Ik heb +/- 5 liter nodig. Wellicht heeft iemand nog wat staan.

Engbert Lingsma

Geef Reactie

  • Reactie 1, 00-00-0000 door Redactie Woonbootplaza
    Meestal is dit verkrijgbaar bij bunkerstations die ook brandstof e.d. leveren.
  • Reactie 2, 00-00-0000 door Anoniem
    www.scheepsverf.nl kan vet leveren
    de verzendkosten zijn Fl.25,00
    Ik denk dat het vet te goedkoop is om te versturen.
    Probeer eerst de tip van de redactie.


13-11-2001 14:52, Woonarkverzekering
Wij hebben indertijd hals over kop een woonarkverzekering moeten afsluiten en kwamen terecht bij Delta Lloyd. We betalen een fiks bedrag per maand, alleen casco, en dat zal nu na de verbouwing nog verder omhoog gaan (ik denk dat we ruim boven de f 300 p.m. uitkomen!). Wie heeft onlangs een gunstige verzekering afgesloten en kan mij een bepaalde maatschappij aanraden. Ja, ik weet dat ik op de pagina's van Woonbootplaza ook maatschappijen kan vinden, maar wellicht kan ik met deze oproep profiteren van de ervaring van anderen en zo voorkomen dat ik zo'n 20 offertes moet gaan aanvragen. De moeite van het proberen waard, toch?
Marit Hazeleger

Geef Reactie

  • Reactie 1, 00-00-0000 door Redactie Woonbootplaza
    Op onze pagina's zijn de meest relevante adressen te vinden. Maar... uiteraard zijn ook wij benieuwd naar reacties en ervaringen van anderen.
  • Reactie 2, 00-00-0000 door marco
    zelf heb ik goede(en goedkope) ervaringen met onderlinge schepenverzekeringsmaatschappijen zoals noord-nederland in heerenveen en dov in groningen. succes
  • Reactie 3, 00-00-0000 door fedor
    Ik betaal 5promille premie per jaar bij de Goudse ik ben niet zo tevreden over hun.
  • Reactie 4, 00-00-0000 door iris van der Helm
    Bij de Goudse word je behandeld als oud vuil,
    ben zelf ook nog op zoek.
  • Reactie 5, 00-00-0000 door udo
    Ik ben verzekerd bij:
    EMF - Meppel
    www.emf.nl
    echt goedkoop
  • Reactie 6, 21-03-2007 door Peter
    Let niet alleen op de prijs! Goedkoop is echt duurkoop.. Er zijn verzekeraars die adverteren met de laagste prijs. Maar de verzekering stelt dan weinig voor. Bij schade merk je dan eigenlijk dat je voor niets hebt betaald.
  • Reactie 7, 10-11-2007 door Midden Friesland Assurant
    Wellicht kan ik u helpen. Uw premie klinkt erg hoog. Wij verzekeren regelmatig woonarken en woonschepen. Misschien kunnen wij u een offerte doen met een premie en dekking die beter bij u past.


< vorige1 ... 256 257 258 259 260 261 volgende >



<< Terug
http://www.bootklussers.nlhttp://www.arkenbouw.nl
http://www.waterdetector.nlhttp://www.woonboot.nl


Nieuws

Woonbotenland wordt verbouwd
Datum: 01-09-2017
Binnenkort komt de nieuwe versie online
Lees verder...

Wateroverlast in woonboot Voorschoten
Datum: 12-06-2017
slachtoffer naar ziekenhuis
Lees verder...

Uitzonderingen in Bouwbesluit voor nieuwe woonboten
Datum: 10-06-2017
vanaf 1 januari 2018
Lees verder...

Archief >>

http://www.duursma.info/index.php?page=woonboot-taxatie-bouwkundige-keuring&hl=nl_NLhttp://www.wonen-op-water.nl
http://www.drijvendwonen.nlhttp://www.woonbotenmakelaar.nl


Vraagbaak

Ligplaats gevraagd
Datum: 15-10-2017

Woonschip hypotheek
Datum: 11-10-2017


Datum: 07-10-2017

Betonnen steiger koppelen/kopen 13meter X 2meter
Datum: 05-10-2017


Advertentiebeheer

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:


Registreren - Wachtwoord vergeten